Som jag ser det

Alla anorektiker är unika, olika och inte alla av samma kaliber.
Jag har full kontroll över min "sjukdom", kan inte se det som en sjukdom då jag kan styra den som med dagens kläder.. Om ni förstår.

Men för det är jag inte frisk heller, eftersom jag faktist är så beroende av min vikt.
Den hjälp jag fick var att gå till BUP, ett möte och psykologen kallade mig sum och sjuk i huvudet, ful och äckligt smal (BMI poå 17 då, allstå inte så fruktansvärt liten, mina mott var 85 60 90/Bröst, Midja, Höft) Där bröt jag kontakten och vården tappade mitt förtroende. Jag gick även för att träffa en Dietist, vilket visade sig att jag kunde mer än henne, och avskrev mig, för mig handlar detta om hälsa, och att inte äta för mycket - just nu för att gå ner dessa 10 kg jag gått upp. 58 - då mår jag som bäst, då finns inte en tanke om att gå ner i vikt. Svält skulle jag aldrig tänka tanken på, inte heller att äta chips istället för ett mål mat, eller ännu värre, dricka istället för ett mål mat, DUMT. Om du vill gå ne i vikt, ät rätt, ät små portioner, träna.


Postat av: Anonym

ja, 4dl pasta är mkt, jag vet.. =S

2010-06-24 @ 14:04:48
URL: http://anorexicmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0